Leta i den här bloggen

torsdag 12 november 2009

Hundlivet är slut.

Nu blev jag ens mycket medveten om att tiden gått väldigt fort, och att 15 år har passerat som ett swisch och en raket i mitt liv.
För 15 år sedan körde jag nämligen hem i min skruttiga vita Volvo 142-73, med en liiiiten svart, ullig hundvalp i framsätet.
En blandras, Bordercollie/Samojed som fick namnet Teddy.

Ja, för han såg ut som en liten svart teddybjörn!

En mycket älskvärd och älskad vovve som förgyllde allas tillvaro, men som jag fick lov att lämna över helt och hållet till min x-kille när vi särade på oss 1996.

Fick reda på ikväll, att Teddy kom till hundhimlen förra måndagen, efter ett långt och härligt hundliv.
I hundhimlen får han säkerligen syn på nån snygg hundbrud att hänga efter, och där får han säkert oxå äta hur mycket pizza han vill, för det gillade han!


Vila i frid Teddy!

Inga kommentarer: