Leta i den här bloggen

onsdag 9 december 2009

Det lackar mot jul!

Helt plötsligt är det 2 veckor till Jul, och det är ju då man ska ha den där perfekta, mysiga familjejulen med glada barn med tindrande ögon, ett perfekt städat hem, en tålmodig man, den finaste granen, godaste julmaten och de bästaste julklapparna!

Givetvis ska oxå frun i huset vara tillfreds, och inte helt slutkörd av allt bakande, städande och diverse julpyssleri som kan tänkas behövas göras!

Dessvärre så måste jag tyvärr säga "pass" på en del av punkterna, så som det perfekta städade hemmet, det går fetbort!(städar nog inte mer än annars under året tror jag)

Godaste julmaten? nja...det vet jag inte.
Finaste granen? ja, kanske, iår har nämligen Kaptenen bestämt att vi ska ha en riktig julgran (jag har haft plastgran annars, men i år är vår första jul med Kaptenen).

Bästa julklapparna? ja, kanske, beror på vem man frågar, hehe.
Tålmodig man? ja, den mannen har tålamod, frågan är ju bara om det räcker hela julen?

Barnens tindrande ögon blir nog när Tomten behagar dyka upp med en fetstor säck, till de som varit snälla, vilket borde vara jag då! eller?

Tills dess...........så tar jag och bakar lite till då..

No stress people!
P.S,,,,,,,,,,jag tror den här julen kommer att bli den bästa på mycket länge, alla kategorier.........D.S

3 kommentarer:

Sandra sa...

Gumman....ser ut som att din jul blir som min jul. Man behöver inte leva upp till alla andras ideal. Sätt egna!!! God Jul Kramar till er <3 <3

Sandra sa...

Tjenare bejben...igen ;-) Ville bara fråga dig om det är OK om jag lägger en länk till dig på min blogg?? Hör av dig om du inte vill att jag gör det. Kram

Bejben sa...

Det är helt ok Sandra! Länkar till dig oxå!
kramen!