Leta i den här bloggen

söndag 19 december 2010


Vilken helg! vilken helg!

Julplaneringen står mig upp i halsen lite...altså, missförstå mig inte, för jag ÄLSKAR verkligen julens mys med braiga filmer och tid med familjen och barnens tindrande ögon när Tomten kommer med paket till snälla barn!

Det är bara det, att själva stöket innan jul får mig att vilja dra nånstans...alla grejar som om det gällde livet, och gnider listerna med polish, dammråttorna utrotas de lux och gardiner stryks stenhårt och skriver rim till julklapparna medans glöggen står och kokar över i takt med att sju sorters kakor bakas och läggs fint i kakburkar med fina tomtemotiv på.

Jag gillar oxå att baka, men jag håller mig till ett par sorter, jag skiter i att gnida listerna med polish och ja, ibland slänger jag in saker i en garderob och stänger dörren fort fort!

Julen kommer ändå, och förhoppningsvis även Tomten.
För vet ni vad?

I år har jag varit jävligt snäll!

Inga kommentarer: