Leta i den här bloggen

måndag 4 april 2011

Tillbaka till brottsplatsen!


Men jösses amalia, här händer det grejer!

Mm, fick ett samtal från min chef häromdagen, att min tjänst som trafikledare inte skulle finnas kvar så länge till, utan skulle flyttas till annan ort.
Blev en smula förvånad, men tänkte som så, att här ska inte bli nån arbetslöshet inte!


Tog kontakt med mitt gamla jobb, och tamejsjutton att de ville ha mig tillbaka!
Klart som korvspad någon dag senare, och visst, om en dryg månad är jag tillbaka iklädd en mycket välbekant uniform!


Måste erkänna att jag är skitglad!
jävligt glad, för jag har saknat allihopa som fan! och jobbet i sig har jag oxå saknat, även om det jag har gjort det senaste halvåret har varit givande och lärorikt.


Men, nu är Plattformsbejben strax tillbaka, nästan 15 kg lättare och vassare än någonsin!

NU ÄR FRIDEN SLUT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! – igen.

Läge för ny kombotitel på kortet: tågtrafikledare. :-)

Bejben sa...

tackar! nja, du vet, jag nöjer mig med titeln "Plattformsbejb"!