Leta i den här bloggen

lördag 21 juni 2008

Helgen som gick!


Jaa, så har även midsommar helgen kommit och gått, nästan helt obemärkt får jag säga! Som vanligt så kommer det inte som en överaskning att det regnar på midsommarafton, så även i år!


Firandet skedde lugnt och stillsamt hos familjen, barnen åt godis, vi åt god mat, drack lite vin och bara umgicks. Det osäkra vädret gjorde att firandet liksom avtog lite, men jordgubbarna smakade underbart ändå! Bara älskar de där röda, safiga bären, skulle nog kunna leva på det, om jag fick!


Laddat om batterierna lite under helgen, har tagit mig några stunder för mig själv, och nött asfalt runt om här i byn. Ja, med bra musik i mp3-lurarna kan jag gå hur långt som helst känns det som, men min runda tar en dryg timme i rask takt. Just nu lyssnar jag på en salig blandning, vad sägs om Orup, Dirty Dancing soundtrack, BWO, Duffy,Kurt Nilsen(norsk Idol-vinnare,ljuvlig).


Jaja, snart ny vecka, nya chanser/möjligheter att göra bort sig!Yoohooo!


kramisar till er alla!/Bejben

1 kommentar:

Hannatildas hörna sa...

låter ljuvligt, själv har man den stora äran att sitta här på jobbet. ungarnas gudfar föreslog att man skulle kunna flytta midsommarhelgen till slutet av maj ist. Låter väl bra? Bättre väder då. Jag röstar då på det....satt ute nu i kvällst och käka sill i regnet innan man for till jobbet.. underbart med svensk sommar!!!
kramizar /Bridget