Leta i den här bloggen

lördag 19 juli 2008

Nu börjar semestern!

Ja, gjorde mitt sista arbetspass innan semestern, och den första semesterdagen inleddes med en praktfull sovmorgon! Fick sova ända till 7.00....tjohooo! ja, det är länge, för barnen brukar alltid vakna kl 6....
Förmiddagen spenderades tillsammans med min vapendragare Elin, vi drog på loppis-turné till Borlänge. Jättemysig förmiddag, där hon shoppade, medans jag för ovanlighetens skull höll i plånboken!

På ett av ställena vi var till, såg jag en så rolig skylt, det var en sån där "stekspade" man målar på..och hänger på väggen. Själva grejen var ju inte så rolig, mera det som stod skrivet på den!

" Bättre en kråka i näsan , än en skata i sängen!"

Så sant som det var sagt kanske, men inget man hänger upp på väggen kanske? vad vet jag...

Nu ska jag njuta av 4 veckor tillsammans med familj, vänner, en bra bok och många härliga promenader runt mitt favoritstråk här hemma.
Får se om det blir nåt nämnvärt att skriva om!

Må så gott! kramar, Bejben

Inga kommentarer: