Leta i den här bloggen

onsdag 23 september 2009

Svinsjuk!

Tydligen så tål jag inte sjöluften, för på måndagen efter vår roliga kryssning, insjuknade jag hastigt och (o)lustigt med hög feber, hosta, värk i kroppen och allmänt hängig. Trodde såklart att det var flunsan.
Trodde det skulle gå över på ett par dagar, men febern ville inte ge med sig och jag blev sämre och sämre, hade flera svimningsattacker där benen bara gav vika under mig och jag ramlade ihop lite varstans i lägenheten.
Febern låg oftast runt 39 grader hela tiden. Otäckt, och det var bara att inse att jag inte kunde ta hand om barnen när jag var så dålig, så mamma hämtade upp dem så de fick vara hos henne ett par dagar.
Under tiden blev jag ompysslad av Kaptenen, som såg till att jag tog värktabletter, hostmedicin, stödde mig när jag hade svårt att gå och såg till att jag drack och åt . Kände mig väldigt ynklig, och natten till måndagen blev det akutfärd till Falun, då fick jag problem att andas!
Blev inlagd på infektion, prover togs på allt möjligt, och buden var många!
Troligen så är det en mix av svininfluensan, mykoplasma samt lunginflammation.....

Har fått antibiotika och är nu hemma och ska försöka bli frisk, vilket kan ta ett tag, kroppen är helt slut, men ....jag är glad att jag lever!
Tack alla för support och hälsningar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!

Anonym sa...

skönt att du e hemma igen! =) glad att jag varken hångla eller dela hytt med dej.. ;) hihi! Klarade mig undan som sagt med en enkel förkylning utan krusiduller...

Anonym sa...

det var då själva... går ju inte att lämna kommentar med mitt login. får bli anonymt.. kramis!
/Bridget