Leta i den här bloggen

fredag 9 oktober 2009

Doktorns order!

Äntä helt otrooooooligt!?

Har knappt hunnit hosta ur mig lungorna förräns det skä bli nå nytt skit!

För en vecka sedan satt jag på en låg pall, skulle resa mig och det knäppte till strax under knät. Gjorde skitont, men men...man är ju viking!
Smärtan har dock inte blivit bättre, snarare tvärtom, så idag avlades ett besök hos farbror doktorn.

Diagnos: kass menisk, doktorn ordinerade starka piller, kryckor och stödbandage.
Jaha! Tack för den!
Bidde det inte bättre framöver, så bidde det röntgen och ev operation....huvvaligen!

Kan ju säga att jag aldrig haft problem med knäna förut, så det här var nåt nytt för mig!
Å ska ni höra det mest roliga då?
Man fick KÖPA kryckorna! hallå? trodde man fick låna dem, som förr i tiden? men icke...

Så, nu har jag ett par fräsiga kryckor, kanske jag skulle stajla dem lite, spraymåla dem rosa eller nåt?

N'ä, nu lägger jag mig på soffan en stund med benet högt, doktorns order!

3 kommentarer:

Hannatildas hörna sa...

köpa? man får väl hyra? pga att det svinnades bort så mkt förut, är väl en 5-6 år sen dom införde det tror jag...

Bejben sa...

här fick minsann köpas serru! Vårdcentralen i Sätä tar inga risker!
170 pix och du är ägare av ett par helt ostajlade kryckor!

Hannatildas hörna sa...

då har dom gjort om igen då isf..