Leta i den här bloggen

torsdag 8 maj 2008

Äntligen!

Jaaa, våren är här! Träden börjar bli gröna, fåglarna kvittrar i kapp i buskarna, solen skiner varmt och gott på oss vanliga dödliga, som bara längtar efter en dos av värmen!
De senaste dagarna på jobbet har varit helt underbara, så fort tåget stannat mer än ett par minuter, har jag tagit varje chans att sticka ut hakan för att slicka i mig lite sol!

Solen har ju inte bara resulterat i att jag fått lite klädsam färg i mitt annars så bleka ansikte, utan även fräknarna har tittat fram! Trodde att det var smuts, stod och gnuggade.....(lika varje år, jag lär mig aldrig!) Nåja, antar att kanske fräknarna gör att jag ser ung och fräsch ut? Så jag bjuder på det!

Tyvärr så för våren med sig en del annat, mindre trevligt. POLLEN!
Ja, jag har aldrig haft problem med det tidigare, men efter att ha haft konstant snuva i 3 veckors tid nu, är jag beredd att intaga någon form av antihistaminer för att kanske lindra det något. Ja, jag kryper till korset, är nästan desperat att bli av med snuvan , fast ibland kan jag ju inte andas alls, så hur fan blir det?

Är väl bara att bryta ihop och komma igen!

Njut av solen och värmen, mina vänner!

Inga kommentarer: