Leta i den här bloggen

lördag 11 juli 2009

Bussgnäll blir tåg-nöjd!

Det bara måste finnas skott-pengar på dumma folk! Ibland undrar man ju om det är allmän frigång från diverse psykavdelningar runtom i landet..helst i Mjölby-trakten..hehe!Centrera
I morse träffade jag ett typiskt exempel på puckad resenär..

Pga banarbeten nu under sommaren, så ersätts sträckan Motala-Mjölby och vice versa av buss. Helt förståeligt tycker de flesta och åker med utan gnäll. Det tar 30 min ca , och sedan byter man till tåg igen i Motala, inga krångligheter alls med detta.

Imorse tyckte dock en resenär att det var på tiden att gnälla lite.

-" jag tänker då INTE åka någon jävla buss till Motala! Jag har minsann betalat för att åka tåg! "
-" Det går inte att åka tåg den sträckan, bussen ersätter, sedan byter vi" försökte jag pedagogiskt förklara, medans det kom rök ur öronen på den något äldre herren.

-" Då blir vi ju sena!" stånkar mannen..
-" Nej, det blir vi inte, tåget avgår i rätt tid i Motala" "skulle du med, för vi avgår om 2 minuter?"
Mannen muttrar och röken pyser fortfarande ur öronen.. men han kliver på sedan jag försäkrat honom att det inte finns några som helst möjligheter att åka tåg från Mjölby till Motala.

Väl framme i Motala har rökridån lagt sig runt mannen och han kliver ombord på det väntande tåget utan mutter...
Han ville nog bara gnälla lite, tror jag...sen så fick han ju inte sån värst vidare häftig respons på gnället heller, det krävs mer än så för att jag ska tända till och bli arg tillbaka!


Nä, nu ska jag packa lite, tänker nämligen åka upp till kaptensbostället i Rättvik, har beställt sol och fint där!

må så gott!

2 kommentarer:

Hannatildas hörna sa...

ja som jag sa på faceboken till dej så har några kandidater som det borde vara skottpengar på å... o ang gnället så skulle du frågat gubben om han inte fått nåt på länge eftersom han verkar vara på så dåligt humör...

Bejben sa...

han hade nog inte fått nåt på flera år...