Leta i den här bloggen

onsdag 28 juli 2010

Lindrigt nyktra!

Internationella Fyllo-veckan, kan det vara det nu?

Ja, nåt måste det ju vara, för varenda dag när jag jobbar så får jag ta hand om diverse figurer som är lindrigt nyktra!
Häromdagen hade jag 4 fyllon inom 1 timme, varav en var så himla onykter att han sicksackade längs perrongen när jag väl fått av honom!
Det som höll honom upprätt var balanseringen av 3 Systemkassar. Ringde ett samtal, så kom några i uniform och bil med saftblandare och hämtade honom.

Inte så konstigt med onyktra folk, om det inte hade varit för att klockan bara var 14.30 på eftermiddagen!

Imorse var det dags igen då, fick på 4 st kl 8.30 . Två av dessa var skapliga, men de andra 2 var rejält packade...vafan, att folk orkar! De hade biljetter, så det var ok, men nåt mer att dricka sa Bejben stopp för!

Så, nu har jag väl fått min dos av fulla filurer, resten av veckan kan väl vara "vit" va?

Må så gott och var rädd om er! <3

Inga kommentarer: