Leta i den här bloggen

torsdag 16 februari 2012

Äntä de ena så ä dä dä andra!

Fröken "smidig-herself" gjorde världens praktvurpa igår morse!
 Japp, tidigt var det och lite halvskumt i köket, hade lite bråttom och såg väl inte riktigt vart jag placerade fötterna. 
Ena foten hamnade i en kattmatsskål och jag kände i en microsekund att "fyfanihelvetedethärkommerintegåbra", sen gjorde jag en sidovolt med halv salkov och piruett innan jag landade på vänster sida med ett brak!
Jag bara stönade av smärta och insåg att revbenen och handleden tog smällarna värst.
 Låg kvar ett ögonblick och försökte andas, sambon kom rusande och slet fram ett paket frysta jordgubbar ur frysen och lade på revbenen. (jordgubbar är bra att ha!)
Allt detta inför en lätt chockad 7-åring, som sa: "mamma, det är nog smartare att göra sidovolter på studsmattan, det gör inte lika ont!"          
Nej, just det.....ska försöka komma ihåg det.....

Smärtan idag är lite värre, och inser väl att jag kanske har skaffat mig en revbensfraktur...tack för den televerket!

kuriosa: kattmatsskålen var tom, alltid något........

Inga kommentarer: