Leta i den här bloggen

lördag 16 mars 2013

Insikt om välmående eller är jag helt enkelt på väg att bli gammal?

Vad är väl en bal på slottet? Eller en ledig dag eller två?
Tror jag föredrar det sistnämnda!

Har stunder då jag helt enkelt inte begriper att jag måste ta det lite lugnare, utan kör på i ett tempo som skulle göra vilken elitidrottare som helst avundsjuk!
 Nja, kanske inte bildligt så, men att jag inte tar mig tiden till att bara vara, utan hela tiden måste greja och dona med något.
 Det kan vara städ, tvätt,jobba, jobba lite till, och slår helt knut på mig själv för att övriga i min närhet ska ha det bra.
Inte fel att vara ambitiös, men nu inser jag att jag måste tänka mer på mig själv och mitt eget välmående oxå, det blir alldeles för lite tid för mig själv och MINA behov känner jag.
 Tröttheten tar helt överhand och jag orkar ingenting istället för att orka lite....Jag måste verkligen bli bättre på att höra när min inre röst säger NEJ!

Men nu ska det bli ändring på det har jag bestämt!

Är i gång med gymet, även om det blir sporadiskt pga jobb och barn, men ändå...
Har helt struntat i att fönstren behöver putsas faktiskt!
Framöver ska jag göra minst 1 sak per dag som bara JAG har glädje av, och som gör mig nöjd!

Vi börjar så, så kommer resten av sig själv, eller hur? ;)

Inga kommentarer: