Leta i den här bloggen

tisdag 22 april 2008

veckans värsting!

Ibland tror man sig ha sett det mesta, men man blir ständigt överaskad!

Idag tror jag mig ha sett veckans värsting! Ja, jag tror banne mig det!

Nånstans längs spåret idag, bromsar tåget in för ett tågmöte, inget konstigt med det, mitt ute i skogen. Man ser i stort sett bara träd och träd överallt, kanske nåt rådjur eller älg om man har tur.
Klockan är strax efter 06.00 och det är lugnt på tåget, trötta pendlare på väg till jobb och skola sitter och halvdåsar i sina säten.
Själv har jag just gått in till föraren med en koffein-stinn mugg, och vi konstaterar båda att det är en fin morgon, med solen på väg upp. Då säger föraren:
-" va i helvete! såg du?", och spärrar upp ögonen.
Där, i skogen , till höger om tåget, passerar vi en man. Ok tänker du, det var väl inget märkvärdigt med det!?

Men, grejen är, att mannen står i skogsbrynet, med byxorna nere i knävecken, och en kvinna står framför honom på knä och gör "du-vet-vad"!

Jag bara gapar!

För det första: Trodde inte det fanns mänskligt liv där i skogen......
För det andra: Måste det mänskliga livet göra det bredvid rälsen?
För det tredje: klockan är för fan tie över sex, PÅ MORGONEN!

En annan har ju fullt sjå att hålla sig vaken och på benen vid den tidpunkten! Men nä, då ska man få en utmaning nu: ta sig ut i skogen före sex på morgonen, stå bredvid ett tågspår i oländig terräng, och dessutom vara störtkåt!

Vad har jag då lärt mig av detta? Inte ett skit!

Utnämner nog detta till Veckans Värsting!

1 kommentar:

Hannatildas hörna sa...

Grattis B! Det där var verkligen veckans grej! Vad gör man inte för att piffa upp det hela lite? Kanske man skulle testa? Nånstans mellan OK och Statoil och riksvägen i stan... Hö hö ;)
hörs i morrn!
Hälsn. Bridge