Leta i den här bloggen

måndag 1 december 2008

Nu är det kört!

Det kunde inte undvikas längre, jag stod emot länge och försökte värja mig i flera veckor. Till slut sa kroppen bara: jaja, give it to me, hela skiten!
Ja, jag snackar om flunsan! Den där besvärliga, elaka influensan har invaderat min kropp!

Har gått och känt att något har varit på gång länge,men inget som riktigt har brutit ut, förrän idag då. Vaknade med ett huvud tungt som om man burit en cementhjälm, kroppen värkte som efter ett stenhårt träningspass upphöjt till 10, och ett blekt och febrigt ansikte mötte mig i spegeln.

Konstaterade att det här inte var som någon vanlig förkylning, kontaktade Ipren-mannen som kom direkt och levererade lite piller att dämpa feber och värk med. Han kan man då lita på! och så spelar han ju gitarr som en gud, den där Ipren-mannen!

Jag var väl inte den bästa mamman i världen för mina barn idag, lite svårt när man helst bara vill krypa ner under täcket och bli uppassad och ompysslad istället.
Mys med film och pepparkakor och saft har det blivit idag, tror det var ok ändå.

Nä, nu ska jag intaga viloläge igen, hoppas att det är bättre imorgon..eländes flunsa!
/febrig kram, Bejben

Inga kommentarer: