Leta i den här bloggen

onsdag 26 november 2008

Jag är helt såld!



Igår hade jag en helt igenom fantastisk kväll med min bästa vän Elin! Ja, den var nästan magisk,förtrollad, kalla det vad du vill!
Vi var nämligen på en julkonsert. Ok, tänker du, en sketen julkonsert! Men, det var inte vilken konsert som helst, vi var till Grangärde Kyrka och såg/hörde Magnus Carlsson sjunga de mest ljuvliga sånger!
Det var premiär för hans kyrkoturné, och det var bara helt underbart alltihopa! Bandet som kompade var helt suveräna och Magnus röst fyllde varje hjärta i den fullsatta kyrkan med en skön varm känsla tror jag! Att mannen kunde sjunga vet jag ju efter att ha sett och hört honom ett flertal gånger under åren med Barbados-bandet, men det här var fanimig fantastiskt!
Lite dåliga bilder blev det...men...jösses vad vi njöt, Elin och jag!

Vi gick därifrån helt saliga och lyckliga över att ha fått uppleva denna magiska afton med den underbara rösten från Magnus Carlsson i våra öron.

Tack Elin för sällskapet! och Tack Magnus för den fina sången!

1 kommentar:

Hannatildas hörna sa...

jodu! det va så det skaka i rutorna i körka när han avsluta med o helga natt! Nu har man fått sej en dos så man klarar sej till jul...eller hur? ;)