Leta i den här bloggen

onsdag 21 januari 2009

I arslet på ett rådjur..eller....1 av 3...

Ja, har man inget spännande som händer i sitt liv, så skaffar man sig! Tycker i och för sig att mitt liv är väldigt händelserikt och roligt ändå just nu, men ändå så vill det sig inte bättre än att man gör sitt yttersta för att det ska bli lite spännande en vanlig tisdagskväll! Mmmm, jag körde ner i diket...

Var till Sundsvall igår, en snabbis kan man säga...skulle fixa pass, för jag är ju norsk och ska straffas därefter..fick lov att åka till Norska Konsulatet i Sundsvall för att ansöka..jaja..shit happens!
Åkte på morgonen från Borlänge, tog tåget hela vägen(ja, jag åker ju inte så värst mycket tåg annars typ...)på hemvägen kände jag att det varit en lång dag, är ju inte van att åka tåg utan att behöva jobba på det! ovan känsla!
Snön hade fallit duktigt även i Dalarna under dagen, blötsnö.Gruvade mig lite för att köra hem, men efter lite snack på kontoret på jobbet, så grävde jag fram bilen och styrde hemåt.

Nästan hemma så bestämde sig 3 rådjur för att korsa vägen mitt framför mig! Det var moddigt och oplogat, och jag funderade på om jag skulle köra över alla 3 rådjuren eller försöka väja.
Kände paniken komma när jag insåg att jag inte skulle hinna väja för alla 3, utan jag touchade den 3:e i baken, bilen fick en studs och fortsatte mot diket.

snön tog emot mig och halva bilen stod neråt diket, försökte backa, men det var för halt, bara stod och spann...suck tänkte jag..vem fan ringer jag?

Hann just inte tänka mer, förrän ett par lysen kommer emot mig, och tamejfan! En traktor! Den stannade, och inom 4 minuter så var min lilla pärla på vägen igen, välbehållen!

Körde hem de sista 300 metrarna på lätt skakiga ben, pulsen hade ju stigit kan jag säga..tänk om ...ja, det hade ju kunnat gå riktigt illa. Synade bilen hemma i carporten, inte en skråma..snacka om tur!

Sååå, tisdagen slutade lyckligt för både mig och rådjuret, som sprang vidare, oskadd även den verkade det som.

1 kommentar:

Hannatildas hörna sa...

jo norgehistorien jag pratade om, hadlade om hur norrmän kör bil...;)
hehe....
var glad för att det gick så bra som det gick...vintern 2002 när jag körde i diket gick på 3500....