Leta i den här bloggen

tisdag 6 januari 2009

Anklagad!

Hepp! inlägget häromdagen, om det manliga släktet, har ju fått en del reaktioner kan jag säga!

Riktigt roligt när folk man inte ens trodde läste min blogg kommenterar, både positivt och negativt! Tänk att sånt kan få folk att engagera sig...haha!
Tack för responsen för det inlägget!

Idag är jag faktiskt ledig, efter flera dagars åkning både härs och tvärs, med brutna kontaktledningar och strömavtagare som ett dagligt inslag i mitt jobb den här veckan. Har väl aldrig åkt så mycket buss, och serverat så mycket kaffe till trötta resenärer som den här veckan.

Häromdagen blev jag oxå anklagad av en kille i övre tonåren, att det var MITT fel att strömavtagaren gick av, så att tåget blev stående! För då skulle ju han komma för sent dit han skulle, och det här var minsann andra gången det hände på kort tid!(hallå grabben, du kommer att komma sent flera gånger innan du blir pensionär)

Eh, ja, vänta lite nu..det är nog sant som han säger.....klart att jag planerade att vi skulle få stopp på vårt tåg, självklart, dessutom på Nyårsafton, det verkar ju logiskt, för JAG vill ju inte heller komma fram i tid, eller? Självklart ville jag att alla skulle få vänta på en buss, självklart så hade jag planerat att alla skulle missa sina anslutningar i Örebro sen?

Japp! det måste vara DET som mitt jobb går ut på, måste vara något finstilt som står i mitt kontrakt kanske?

Kan väl bara tillägga att alla kom fram dit de skulle, glada och nöjda!

Inga kommentarer: