Leta i den här bloggen

onsdag 27 maj 2009

Stor och Liten, gammal och ung!

Barn har ju en tendens att komma med både små och stora funderingar, så även mina små frön!

Idag avhandlades storlek och ålder!

Frågor som krävde svar var:
" mamma, vart var jag när du var liten?"
" mamma, hur kom Linnea ut ur din mage?"

Jisses! liiite svårt att förklara för en 5-åring...tror jag sullade bort det lite där..

sen kom nästa....
" mamma, när du hade Linnea i magen, då var du inte speciellt gammal, jag tror du var jätteliten då!"
jorå, man tackar....

Jag blev ju ännu gladare när han tillägger: " du är inte gammal nu heller mamma!"

Näe, jag är ju inte det..

2 kommentarer:

Hannatildas hörna sa...

nä vi är väl gamla bara ibland när vi känner för det... ;)

Anonym sa...

Ålder är bara en sifra. och där med en tolkningsfråga eller hur......