Leta i den här bloggen

torsdag 7 maj 2009

Birger och baklucke-dejt!

Idag har det hänt en massa blandat smågodis på bara några timmar, helt underbart!
För det första: var in till verksta´n och bokade tid för lite grejsimojs med min lilla Passat-pärla, nödvändigt och jättedyrt...:(
Inne på verkstan kliver en katt, grå, jättefin och fruktansvärt kelig. Hoppar upp på skrivbordet till verkstads-nissen och begär lite omsorg på stört. Han sätter ner honom på golvet igen och berättar att han heter Birger......Ok, jag har haft lite udda namn på mina katter genom åren, men Birger...nåja...
Sen kommer nästa mening: " han är 19 år"........och det var sant!
Pigg 19-åring faktiskt!

Vidare in till Live-Long, ringer jag upp min vapendragare Hanna-Tilda och stämmer träff utanför den stora affären för lite prat. Vi sitter i bakluckan på hennes BMW och njuter av varsin glasspinne och tjattrar, när vi får se dagens lilla "olycka".
Mittemot oss håller en brud på att plocka in varor i bilen, när kundvagnen drar iväg åt sidan och brakar in i en skitsnygg silverfärgad pärla bredvid! Jag får ur mig nåt ljud, samtidigt som hon upptäcker det...kollar inte ens åt oss som bevittnade eländet utan låtsades som inget hade hänt. Jag och Hanna-Tilda bara asgarvar! jag vet, inte snällt, men va fan.....dessutom så gick det bra med bilen..ingen skada skedd..

Nu återstår bara resten av dagen, man undrar ju vad som komma skall...väntar med spänning!

kramar/Bejben

1 kommentar:

Hannatildas hörna sa...

hehehe...Fick tom igång en diskussion på Fejjan ang våran dejt idag! ;)

Tack för idag gumman!
kram