Leta i den här bloggen

tisdag 20 december 2011

Idag sätter vi standarden!

Våran lussekatt!


Nämän ojjjj!

Över 10 tusen besökare! Det var värst! Man tackar!

Roligt att det finns några som tittar in med jämna och ojämna mellanrum till mig!

Idag har vi tjuvstartat Jullovet, grabben är hostig och fick stanna hemma från skolan, vilket han var nöjd med.
Dagen har varit helt suverän, barnen har lekt både ute och inne.


Själv tog jag med mig min far på shopping...eller, det var egentligen han som bad mig följa med honom, och jag passade på att handla in julmaten på en stormarknad samtidigt.

Efter en stund när vagnen började fyllas, suckar pappa lite och säger:

" Nå må du snart gi deg, ellers må jeg ringe etter en lastebil for og frakte hjem alt!"

Nu var det inte såååå illa, en enkel veckohandling i mina ögon sett, men för en ensamstående pensionär såg det nog väääldigt mycket ut! ;)

Fortsatte eftermiddagen hemma, strök ett par dukar, gräddade ett lass pannkakor till stora och små, fortsatte kvällen hos mamma och hjälpte henne med julgranen.

En supermysig dag, som gärna får sätta standarden för resten av Julen!

3 kommentarer:

Superlille sa...

Det låter som en mysig dag men glöm inte bort att ta det lugnt också! Ett sällskapsspel och lite musik kanske? Jag vill tacka så jättemycket för den GODA julklappen jag fick! De är supergoda! :-)/Lillemor

Bejben sa...

varsegod Elvy! hoppas de var någorlunda hela efter postens hantering!
God Jul!

Superlille sa...

De var någorlunda hela faktiskt - annars är även små smulor goda! :-)
En riktigt god jul önskar jag dig med familjen!