Leta i den här bloggen

onsdag 15 oktober 2008

Börjar om från början...

Ja, det är väl det som händer just nu, börjar om från början. Jag har inte varit så flitig med bloggen, och det förklaras kanske av att jag och sambon har flyttat isär, med allt vad det innebär av packande, röjning av förråd, tårar, besvikelse och allmänt kaos. Lägg därtill 2 underbara barn som man ska försöka förklara och berätta för.Inte lätt kan jag säga!

Nu har det gått 2 veckor och jag börjar få lite ordning i min nya lya, en jättefin 3a bara ett par stenkast från mitt tidigare hem. Helt perfekt för barnen, vi får nära varandra och dagiset ligger mittemellan oss. Barnen verkar oxå tycka om lägenheten, vi har skogen och lekparken rätt utanför huset, samt en brandstation! Sonen helt överlycklig när han såg brandbilen häromdagen, och sa: -Mamma, nu är det ju jättenära ifall det börjar brinna hos oss!
klok kille!

Förhoppningen är att det ska bli bra för oss alla, tror att det blir det, när allt får lugna sig lite och vi hittar nya rutiner för oss.
Mitt i allt kaos så märker jag vilka fantastiska vänner jag har, som hjälper till, inte bara praktiskt, utan finns där för att lyssna, stötta och bara bjuda på en kram ibland, samt de härliga kollegorna på jobbet som gör ens dag lite roligare!
Ni vet vilka ni är, tack!

Inga kommentarer: