Leta i den här bloggen

lördag 11 april 2009

Äggande!


Hepp! Påsken gjorde sitt intåg och med den kom finvädret som på beställning! Me like!

Igår var jag och barnen ute på framsidan i nästan 4 timmar, och under tiden så hade den otroligt vige och smidige Påskharen varit upp på min balkong 2 meter upp och lämnat 2 stora påskägg!
Kan du begripa hur det gick till?
Sonen vrålade när han upptäckte äggen ute på balkongen:" maaammmmaaaa! Påskharen har varit här! " ögonen lyste på mina 2 gullefjun när de konstaterade att det var en massa godis i äggen.

"mamma, nästa år måste vi leka på baksidan, så vi kan se när Påskharen kommer!"..eh ...jodå...

Imorse blev jag väckt av sonen, som undrade: "mamma, är det lördag idag? kan vi få RIKTIGT godis då? inte sånt där vi fick i äggen igår? ".....suck.....

Och by the way.....jag har INTE sprungit runt i nån Bunny-dräkt!......haren var för snabb för mig...

1 kommentar:

Hannatildas hörna sa...

Dåliga duracell batterier om du inte hann med haren... ;)

Har haft lite gulliga påskkärringar här igår o i förrgår men idag våga dom inte komma in när vi satt på altan o luncha. I år bestämde sej jäntan att hon inte skulle gå påskkärring, hon tyckte att hon var för stor o ingen e lyckligare än jag för det goda beslutet!
Men ett påskägg tjålar bägge ungarna om att dom ska ha... sa att dom får invänta gud fader från Borlänge som kommer senare i helgen, han brukar alltid ha en massa gött med sej!
vi hörs gumman!
kram /E