Leta i den här bloggen

torsdag 23 april 2009

Kärlek , surisar och utedass!

Dagarna går så himlans fort, och solen värmer så gött när den behagar titta fram mellan molnen!
Älskar den här årstiden, och det är inte bara humlor, flugor och annat som får vårkänslor märker jag! Kärleken spirar på alla håll och kanter, det är så härligt!
Ja, den spirar även hos mig.....

Helgen närmar sig med rasande fart, och imorgon åker jag och barnen samt barnens mormor till Norge! ska bli kul att hälsa på lite släktingar och min egen mormor som jag inte sett sedan i somras.
Roligt för barnen också att komma iväg till "mommos stuga", där det inte finns nån riktig toa eller dusch. Jaja, ska man va på landet så ska man!
-"för då får man bajsa i ett hål i golvet!" säger min son, snart 5 år. Så sant som det var sagt....

Barnen undrade ju genast om det var så att lördagen inföll när vi var i Norge, för på lördagar är det ju som bekant godistajm!

-"ja, det finns godis i Norge, ja, det finns surisar!"

Lugnet återställt i den Bejbska barnaskaran!

Ha en fin helg, själv ska jag käka surisar på ett utedass i Norge!

Inga kommentarer: