Leta i den här bloggen

fredag 23 september 2011

Jobb sökes!

Anställning sökes!

Norsk kvinna i sina allra bästa år söker arbetsgivare som förstår att det är en oerhörd ära att få anställa mig, som har massor av meriter i bagaget!
  • Nämnas kan att jag kan kränga en korv med bröd med ena handen, medans jag lätt säljer ett avgasrör till en Volvo-98 till skeptisk gubbe med den andra handen.
  • Slänger ut tjuvar och ringer farbror polisen samtidigt som jag ser bestämd ut för att skrämma ut tjuven, är rätt bra på det!
  • Jag kan starta om en biltvätt som krånglar!
  • Är van att höra samma tjat om och om igen, då jag jobbat med dementa i flera år.(tjat lönar sig ju inte, men men)
  • Är en rackare på att visera biljetter, samtidigt som jag kan göra finfin merförsäljning i fika-kupén. (cykel på köpet?)
  • Har vana att ta emot/lyssna på oväsentligt gnäll och galna påståenden från kunder, åtgärden är för det mesta att: Le och vinka!
  • Funkar det inte med att le och vinka och personen ifråga beter sig illa, då är det avhysning som gäller. (lugn, jag är hård men rättvis!)
utöver alla dessa förträffliga meriter, ingår även språkkunskaperna i Norska, Svenska , Swahili och även liiiite Danska...;)

Så? Borde jag inte få ett jobb nu?

Inga kommentarer: