Leta i den här bloggen

måndag 19 september 2011

Kunde inte låta bli....

Mysmissarna Molly och Wilma!
Trött Wilma!
Hur söt får man bli?

Hallå där!
Nja, jag har ju lite tråkigt där jag ligger i soffhörnet och kurerar mig...fortfarande efter 2 veckor ja...

Är så himla tråkigt att skriva om sjukdomar och elände, så ska försöka låta bli det, även om hemmet har präglats av detta i veckovis nu, det verkar aldrig ta slut!
suck suck suck!


Som löken på laxen av allt så blev jag arbetslös, då mitt kontrakt inte förlängdes efter sommaren.
Jättetråkigt tycker jag, då jobbet som tågvärd är det bäääästa som finns!

Förhoppningen är att det snart ska dyka upp en möjlighet att få anställning på Kompaniet, det är anställningsstopp just nu tyvärr.
Lever på hoppet, precis som grodan!


Ljuspunkterna finns ju oxå, och en av dem är en liten kattunge som blev vår lilla bebis för snart en månad sedan. Lilla Wilma har satts på plats av vår stora misse, Molly, med både lite örfilar och lite spring och bus genom hela huset.

Idag upptäckte vi till vår stora glädje att de låg bredvid/på varann och myste!
Det om något är ju ett tecken på att det inte är alltför tokigt dem emellan!


Nej, tror jag gottar ner mig under filten igen, hinkar i mig en kanna thé och väntar på bättringen.

Hojt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att höra, eller snarare läsa, kära Bejb. Fast det kommer utan tvekan att ordna sig för dig framöver, särskilt som du verkar vara en så go' jentkulla med stark vilja.

Vilket mysigt litet kattroll! Känner exakt igen det där med katterna, från då vår Lakrits ett tag var sam- och jambo med halvsyrran Godis.

Krya på dig!

Bejben sa...

tack Jernis, va gulligt av dig! precis det jag behövde höra just nu när det mesta är tungrott!
Hoppas du repar dig själv snart oxå efter ingreppet! :)