Leta i den här bloggen

lördag 13 juni 2009

Kina-puff!

idag är en sån dag...en sån där konstig dag..

Regnet öser ner, verkar aldrig vilja sluta heller, barnen goes wild och har sockerkickar av lördagsgodiset
Vi har redan varit ute och hoppat i vattenpölarna (ja, barnen har hoppat)

Själv känner jag mig bara sååå trött! Stubinen är kortare än på en kina-puff och hotar att smälla av när som helst...räknar till 10 rätt många gånger och barnen är på varandra heeela tiden, slåss/knuffar/retas osv....Tror jag blir galen!

Det är en sån här dag som kan vara rätt jobbig ibland, när jag inte har någon som kan hjälpa mig, ta över lite, eller bara finnas till.
Egentligen är det ingen onormal dag för oss, det är bara just idag jag skulle behöva det där samtalet, eller att någon kom förbi och sa: " ursäkta, jag skulle vilja låna dina barn en stund, du ser ut att behöva lite egentid"

Det är dagar som denna det INTE händer.......men annars, när jag tycker att vi klarar oss jättebra, och allt flyter på, blir barnen hämtade av någon vänlig själ, helt oförberett och obokat....när jag liksom tycker att" jag är fanimig världens bästa mamma som fixar det här!"

Men just idag, just idag skulle jag jättegärna vilja ha ett par timmar för mig själv, kanske ta en rask promenad i regnet för att rensa tankarna lite, eller ta en lur på soffan, eller ligga i badkaret utan att bli störd....

Jag fortsätter drömma om det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips. det är dagar såm denna man ringer till barnens vänner och frågar om inte dom kan få komma och leka lite.. karam

Bejben sa...

du, i vanliga fall hade jag gjort det, men jag orkade inte ens det...tror ingen hade lust att umgås med mig just då.