Leta i den här bloggen

måndag 8 juni 2009

Underbara Helg!

Helgen bara svischade förbi i rekordfart!

Efter avslutat arbetspass på fredagskvällen, blev jag hämtad av Kaptenen för vidare färd mot Rättvik där helgen skulle tillbringas, helst med att göra så lite som möjligt!
Så blev det, vi tog en biltur och gjorde lite nödvändiga och kanske även mindre nödvändiga inköp, sedan fixades grill och marinering av kött.
Ett glas rödvin till maten, sen var jag väck! ja, jag kände faktiskt av det...kan bero på att det var ett stort glas? eller inte...jag kanske bara är billig i drift? DET är väl bra?

Helt plötsligt blev det söndag, och klockan gjorde sig påmind igen, dax att göra sig klar för arbete igen. Kaptenen "dumpade" mig på stationen, jag åkte med ett konkurrerande bolag hem till Borlänge( firmans namn blir Bajs baklänges).

På tåget satt Lasse Berghagen, han hade varit i Dalhalla och uppträtt med Chlister Smörgren, Charlotte Perelli och lite annat folk. Vi småpratade lite, han var jättetrevlig, sådär som man har väntat sig av Teddybjörnen Fredriksson...

Summa summarum: har haft en helt underbar helg i Kaptenens sällskap! me like!

2 kommentarer:

Hannatildas hörna sa...

ett stort glas? kanske var hela flaskan? eller rent av hela tetran? ;)

Bejben sa...

nu förstår jag inte alls hur du menar...?