Leta i den här bloggen

tisdag 16 juni 2009

Snart Midsommar!

Efter en lätt stressad förmiddag, som avslutades på ett njutbart sätt på en Thai-restaurang med min Kapten, så känns det som om resten av dagen bara kan bli underbar!

Imorgon ska det firas Midsommar på dagiset, så de små kottarna ska ta med sig egen matsäck. Barnen tycker att sånt är kul, roligast att fika liksom!

Min egen Midsommar blir ju inte som den har varit. Det är första gången den ska firas utan barnen, kommer att bli konstigt, lite ovant. Inte för att jag firar så värst hårt, men det är ju ändå lite mysigt! Barnen kommer att vara med sin pappa, vilket säkert bli jättebra!

Jag får istället nöjet att tillbringa ett par dagar i Rättvik, i Kaptenens näste. Kommer säkert bli jättemysigt, det har en tendens att bli det där uppe..
Njuta av lugnet, tystnaden och trevligt sällskap, kan ju inte bli bättre då!

Jo, det kan det visst! Har lovat att frambringa en marängtårta med jordgubbar och slisk på...
ingen Midsommar utan jordgubbstårta!

Hoppas du/ni oxå får en fin helg, akta er för gräsfläckar på knäna, det är rätt avslöjande...

kram/Bejben

2 kommentarer:

Hannatildas hörna sa...

o själv så firar man med att jobba lite grand... ovanligt va?

Bejben sa...

då tror jag nästan att jag har bättre läge än dig? ;)