Leta i den här bloggen

lördag 8 oktober 2011

Åsså backar vi bandet lite då!

tillbaka till brottsplatsen!
Ja, stopp och belägg!

Bananskalen ligger på rad, räkmackorna hopar sig.....plötsligt händer det , hela tiden!

Gav er beskedet att nu skulle jag minsann byta bransch, då det var anställningsstopp på Kompaniet.
Jobbet som tågvärd såg jag ingen fortsättning på, så jag fick ju löfte om ett vik på ett annat ställe, ett jobb i butik.
Detta accepterades glatt med förbehållet att om annat arbete som innebar heltid eller fast anställning skulle gå före isåfall,då heltid inte var aktuellt på denna firman till en början.


I går morse kom ett samtal som bokstavligen tog mig ur fattning.

Min chef på Kompaniet ringde och erbjöd mig på stående fot en heltidstjänst! Visserligen inte fast, men fram till nyår till att börja med.

Jag tackade ja!

Min chef blev glad, jag blev glad!

Så, helt plötsligt så är jag tillbaka där jag helst av allt vill vara, nämligen på tåget, bland alla människor, goa kollegor, tidiga mornar, sena kvällar, matlåda,tågmöten, rött i signalen, fikaförsäljning, biljettkontroll och allt det där som hör till!

Vet inte helt vad jag ska säga, mer än att jag är glad för att förnuftet segrade och att de valde mig!

5 kommentarer:

Johanna sa...

Åh, vad roligt! Grattis!!!

Anonym sa...

Plötsligt går allting som på räls – grattis!

Det vita dårhuset sa...

Because your worth it ;)!

Superlille sa...

Vilket flyt - och det bara fortsätter... Grattis! :o)
/Lillemor

Det vita dårhuset sa...

Äla dåre *ha haaa*