Leta i den här bloggen

lördag 15 oktober 2011

Plask i plurret!


MMMmmmmmm, efter en intensiv vecka på nygamla jobbet, kändes det mycket behövligt med ledig helg!
Idag lördag drog vi iväg till stans äventyrsbad, Aqua Nova, för bad, bus och bubbelbad!

Ungarna sken som solar där de låg och plaskade som fiskar, den minsta iklädd 2 klädsamma rosa armpuffar.
Det fanns till barnens glädje,och även för mannens, vattenrutschkanor i diverse konstellationer. Som tur var, så var barnen för små för att åka 2 av dem.....

Ska jag berätta en hemlis?

.......Jag gillar INTE att åka vattenrutschkanor!............jo, det är sant!

Fick ju lov att morska upp mig lite och offra mig, var tvungen att följa med minstingen, som inte fick åka själv, då man måste vara 7 år fyllda för att åka själv.
Du hör ju, 7 år ska man vara, och jag som är en bit över 25 tycker det är lite läskigt......

Nåja, det slutade med att dottern åkte ifrån mig i kanan, och jag fick kämpa som ett djur för att komma ikapp henne innan vi hann ner!Åkte faktiskt flera gånger.......

Efter 2 timmars intensivt badande med vågbassäng,klättervägg,kanor och plask, drog vi hemåt....alla nöjda och glada!

Imorgon kommer jag att ha ont i låren, fråga mig inte varför.

1 kommentar:

Anonym sa...

Då är vi i alla fall minst två som inte gillar att åka vattenrutschelkana – det känns tryggt! ;-)